• share
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
  • Neurorevalidatie deel 2: Neuro-interventie

    De opleiding Neurorevalidatie bestaat uit twee delen van negen dagen: Neurorevalidatie deel 1 (NR1), en deel 2: Neuro-interventie (NR2). Behalve presentaties door docenten zijn er practica en werkgroepen, alsmede inbreng van eigen casuïstiek. Het is mogelijk de twee delen over meer jaren te verspreiden.

    Deel 2 van deze opleiding richt zich op interventies bij de patiënt met hersenbeschadiging (o.a. CVA, hersentrauma) met een sterk accent op cognitie en gedrag. Voor professionals die werkzaam zijn met mensen met hersenbeschadiging. Deel 2 van deze opleiding kan gevolgd worden na deel 1.

    add 40 punten
    euro_symbol € 2,055.00
    event 10-10-2016 tot 11-12-2019
    access_time 09:30 - 16:30

    € €30,- inschrijfgeld, € 2.025,- cursusgeld

    event

    Datum & locatie

    Datum Tijd Locatie
    10-10-2016 t/m 21-12-2016 09:30 - 16:30 Onbekend
    07-10-2019 t/m 11-12-2019 09:30 - 16:15 Onbekend
    description

    Omschrijving

    Doel van deze cursus:

    Verwerven van kennis, inzicht en vaardigheden die nodig zijn om door middel van patiëntgerichte interventies een constructieve bijdrage te kunnen leveren aan de problemen die patiënten met hersenbeschadiging en andere betrokkenen na de acute medische fase ondervinden.


    Tijdens deze interactieve cursus zijn er presentaties van docenten van het ITON, gastdocenten uit verschillende werkvelden, video- observaties, practica, o.a. in ontwerpen van specifieke interventies aan de hand van modellen en opzetten van een integraal patiëntgericht behandelplan, besprekingen van eigen casuïstiek en op de lesstof gerichte oefeningen uit een werkboek. Er wordt verwezen naar klassieke en actuele wetenschappelijke literatuur.

    gps_fixed

    Leerdoelen

    Na deze cursus heeft u kennis over:

    – theorieën over plasticiteit en herstel na hersenbeschadiging

    – leertheorieën als basis voor het revalidatieproces

    – principes van training bij neurologische en neuropsychologische stoornissen en veranderd gedrag

    – de mogelijk inzetbare leerstrategieën: het therapeutisch repertoire

    – de aanpak bij specifieke problemen en stoornissen

    Na deze cursus kunt u:

    – vanuit de verklaringshypothese een behandelplan en interventie ontwerpen en de theoretische fundering hiervan formuleren en verdedigen

    – specifieke uitleg geven (psycho- educatie) in begrijpelijke taal aan patiënt en andere betrokkenen over hersenbeschadiging, herstel na hersenbeschadiging, neurologische en neuropsychologische stoornissen en de gevolgen hiervan voor de individuele patiënt en diens omgeving

    – samen met andere betrokken professionals interventies uitvoeren die gericht zijn op specifieke problemen die samenhangen met hersenbeschadiging: vermoeidheid, geheugenstoornissen, aandacht, neglect, apraxie, executieve problemen, verminderd ziekte- inzicht etc.

    – samen met andere betrokkenen aan de hand van de gedragsanalyse een behandelplan opstellen en uitvoeren om ongewenst gedrag positief te beïnvloeden

    – uitgevoerde interventies adequaat evalueren

    business

    Organisatie

    business ITON
    mail_outline info@stichtingiton.nl
    place Leliestraat 7C 2011 BL Haarlem
    keyboard_arrow_up