Triage basistraining

triagebasis

Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid!

09:00 - 16:00
495
7 Punten
Klaslokaal

Prijzen

Regulier € 495

Beroepen

Apothekersassistent
29 May 2026
31 May 2026
7 Punten
KABIZ
Contactlens specialist
29 May 2026
31 May 2026
7 Punten
KABIZ
Doktersassistent
29 May 2026
31 May 2026
7 Punten
CADD, KABIZ
Farmaceutisch Consulent
29 May 2026
31 May 2026
7 Punten
KABIZ
Laborant Klinische NeuroFysiologie
29 May 2026
31 May 2026
7 Punten
KABIZ

Sprekers

Ineke Kagenaar

Speaker

Ingrid Robijns

Speaker
Omschrijving

Wat ga ik leren?

Triage in de huisartsenpraktijk - adequaat en klantvriendelijk

Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid!

Programma

Onderdelen

Deze training bestaat uit twee onderdelen:

  • een e-learning;
  • een fysieke bijeenkomst.

Hieronder volgt een korte omschrijving per onderdeel:

E-learning: Herkennen van spoedeisende situaties met behulp van de ABCDE-methode

In spoedeisende situaties telt iedere seconde. Met hulp van de ABCDE-methode leer je of een patiënt stabiel, instabiel of uitval van vitale functies heeft en hoe je daarop moet reageren. Wanneer stuur je meteen een ambulance of wanneer stuur je direct een huisarts naar een patiënt?

De kosten voor de e-learning worden apart afgerekend en bedragen € 75,00. De e-learning is ook apart geaccrediteerd voor 2 punten. Je kunt al direct starten met de e-learning en dient deze vóór aanvang van de cursus te hebben afgerond. Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

Fysieke training: Klantvriendelijkheid aan de telefoon

De manier waarop je communiceert, is van essentieel belang voor een gesprek. Ieder contactmoment beïnvloedt het gevoel van gastvrijheid en patiënttevredenheid. We oefenen gesprekken en bespreken hoe je overkomt op anderen.

In dit deel van de cursus leer je:

  • omgaan met emoties van patiënten;
  • beleefd het gesprek korthouden;
  • invloed van intonatie.

Medisch inhoudelijke behandeling van de hoofdklacht: werken met de triagewijzer en toepassen bij simulatiepatiënten

Als de patiënt stabiel is, kan de hoofdklacht verhelderd worden. Met behulp van de NHG-Triage Wijzer leer je de juiste vragen te stellen en adequaat vervolgacties te nemen.

Toepassen van wat je leerde, is de beste leerschool. In dit onderdeel van de cursus bellen simulatiepatiënten met realistische problemen. Alle deelnemers beantwoorden de telefoontjes, terwijl mede-deelnemers observeren, met behulp van feedbackformulieren, hoe het gesprek gaat. Je hoort wat je goed deed en waar je jezelf kunt verbeteren.

Accreditatie

De e-learning is geaccrediteerd voor 2 punten door de CADD (ID: 400339). En de training is geaccrediteerd voor 7 punten door de CADD (ID: 391607).

Incompany

Deze training kan ook op locatie verzorgd worden. De inhoud van de training kan dan in overleg worden aangepast aan de specifieke (na)scholingsvraag van jouw praktijk. Neem contact op met Helma Deutekom voor een aanbod op maat (072 - 527 9103 of hdeutekom@dokh.nl).

Annuleringsvoorwaarden

Voor onze annuleringsvoorwaarden verwijzen we je graag naar onze algemene voorwaarden.

Stichting DOKh

secretariaat@dokh.nl
0725279100
6, Robijnstraat, Alkmaar, 1812RB