Cognitieve stoornissen na een CVA binnen de revalidatie
In deze cursus neemt de docent, Annemieke Mellendijk-Schreur, u mee in een werkdag van de GZ-psycholoog op een geriatrische neurorevalidatie-afdeling. Aan de hand van korte praktijkvoorbeelden krijgt u inzicht in het cognitief functioneren en leert u de vaak onzichtbare (cognitieve) gevolgen van een CVA herkennen. Tevens ontdekt u hoe cognitieve stoornissen onderzocht en behandeld kunnen worden. Zo ontwikkelt u een beter oog voor deze veelvoorkomende problemen en kunt u gerichter verwijzen voor cognitief onderzoek. Tot slot komen praktijkdilemma’s bij cognitieve stoornissen aan bod met speciale aandacht voor de afwegingen binnen de beperkte mogelijkheden van de geriatrische revalidatiezorg.Op aanvraag
2 Punten
E-learning
Prijzen
Op aanvraag
Opmerking : De prijs van deze curus is afhankelijk van uw CME-online abonnement
Beroepen
Arts voor verstandelijk gehandicapten
2 Punten
ABC1
Huisarts
2 Punten
ABC1
Physician Assistant
2 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
2 Punten
ABC1
Sprekers
drs. Annemieke Mellendijk-Schreur
Speaker
Doelen
Na het volgen van deze cursus:
heeft u oog voor de onzichtbare gevolgen van een CVA.
kunt u cognitieve stoornissen herkennen en differentiëren.
weet u wat de mogelijkheden en implicaties zijn van cognitief onderzoek.
bent u bekend met de mogelijkheden voor cognitieve revalidatie na een CVA.
(h)erkent u de dilemma’s die cognitieve stoornissen kunnen opleveren voor de cliënt en diens vervolgtraject, en kunt u hierop anticiperen binnen de beperkte mogelijkheden van de geriatrische revalidatiezorg.
Omschrijving
In deze cursus neemt de docent, Annemieke Mellendijk-Schreur, u mee in een werkdag van de GZ-psycholoog op een geriatrische neurorevalidatie-afdeling. Aan de hand van korte praktijkvoorbeelden krijgt u inzicht in het cognitief functioneren en leert u de vaak onzichtbare (cognitieve) gevolgen van een CVA herkennen. Tevens ontdekt u hoe cognitieve stoornissen onderzocht en behandeld kunnen worden. Zo ontwikkelt u een beter oog voor deze veelvoorkomende problemen en kunt u gerichter verwijzen voor cognitief onderzoek. Tot slot komen praktijkdilemma’s bij cognitieve stoornissen aan bod met speciale aandacht voor de afwegingen binnen de beperkte mogelijkheden van de geriatrische revalidatiezorg.
