Agressie in de apotheek

omgaan met agressie
Door op de juiste manier te reageren op (verbaal) agressieve patiënten, bescherm je jezelf, jouw collega's en andere patiënten in de apotheek. Agressie en geweld leiden vaak tot stressklachten bij apothekersassistenten, en uiteindelijk tot psychische problemen en burn-out.
1650
3 Punten
Incompany

Prijzen

Regulier € 1650

Beroepen

Apothekersassistent
3 Punten
SANA
Farmaceutisch Consulent
3 Punten
SANA

Sprekers

Jarno Smit

Docent
Jarno geeft praktijkgerichte trainingen met een focus op oefenen met herkenbare situaties. Hij is gespecialiseerd in het vergroten van vaardigheden met betrekking tot vroegsignalering, waarnemen en interpreteren van het gedrag van de ander. Jarno laat je graag beide kanten van de situatie zien, begrijpen en ervaren, zodat je daarvan kunt leren.

Doelen

het herkennen van de eigen spanning en het effect daarvan, en manieren om die spanning te reduceren;
het bepalen en herkennen van (de eigen) grenzen;
het herkennen van verschillende vormen en gradaties van grensoverschrijdend en agressief gedrag en de gevolgen daarvan met behulp van de Emotieballon©;
het voorkómen en stoppen van grensoverschrijdend en agressief gedrag met behulp van het Agressie Reductie Model©.
Omschrijving

We lezen het met regelmaat in het nieuws: gefrustreerde en agressieve patiënten aan de balie vormen de belangrijkste reden voor apothekersassistenten om te stoppen met hun werk. Door de grenzen van jouw patiënt én die van jouzelf tijdig te herkennen, kun je ongewenst gedrag vaak voorkomen of ombuigen.


Na afloop van de training kun je effectief reageren op ongewenst en grensoverschrijdend gedrag en kun je dit gedrag zoveel mogelijk voorkomen.


Incompany

Deze cursus kun je volgen met je team in je eigen apotheek. Neem contact op met een van onze adviseurs en vraag naar de mogelijkheden.



Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

servicedesk@sbaweb.nl
0306008520
22, Fultonbaan, Nieuwegein, 3439NE