Didactische scholing – bevorder evidence based sociale geneeskunde

opleiden aiosaioskritische diagnostiekkritische vragenkritische vragen stellensociale geneeskundepraktijkopleiderpraktijkopleidersCATEBMstimulerennascholing

Een kritische en onderzoekende houding ten aanzien van kennis is belangrijk. Wil jij leren hoe je je aios daar optimaal in kunt stimuleren? Doe dan deze eendaagse, verkorte versie van de aios-module Critical Appraisal of a Topic/Evidence-based Medicine (CAT/EBM).

23 mei 2024
09:30 - 16:30
435
6 Punten
Reguliere nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 435

Datum en locatie

23 mei 2024
09:30
16:30
Stationshal 12, 3511CE, Utrecht

Beroepen

Arts beleid en advies KNMG
6 Punten
ABSG
Arts indicatie en advies KNMG
6 Punten
ABSG
Arts infectiebestrijding KNMG
6 Punten
ABSG
Arts Internationale Gezondheidszorg en Tropengeneeskunde KNMG
6 Punten
ABSG
Arts maatschappij en gezondheid
6 Punten
ABSG

Competenties

Samenwerken 20 %
Kennis en wetenschap 60 %
Professionaliteit en kwaliteit 20 %

Sprekers

F.F. (Florence) Fernald

opleider/adviseur NSPOH

Doelen

Na afloop van deze eendaagse module:

ken je de belangrijke stappen van CAT/EBM.
kun je je aios begeleiden bij de belangrijkste stappen van CAT/EBM.
kun je kritische vragen stellen naar de bronnen van kennis.
Omschrijving

Leer over CAT/EBM zodat je jouw aios daarbij kunt begeleiden

Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Deze telt mee als een dag erkende didactische scholing voor praktijkopleiders.

Deze module is een verkorte versie van de module Critical Appraisal of a Topic/Evidence-based Medicine (CAT/EBM) die je aios volgt. In die module leert de aios hoe hij een vraag uit de praktijk vertaalt naar een onderzoekbare vraagstelling. Vervolgens leert hij daarmee de relevante wetenschappelijke evidence te doorzoeken en een antwoord te formuleren op de vraagstelling.

Door in vogelvlucht deze module mee te maken, kun je jouw aios beter helpen bij de stappen van CAT/EBM en het eventuele onderzoeksproject. Denk aan de begeleiding bij het vertalen van een thema of onderwerp naar een onderzoekbare vraag, bij een eerste verkenning van wat al bekend is, of bij het vinden van een geschikt onderwerp voor het onderzoeksproject. In bredere zin gaat het ook om het stellen van de juiste vragen ter bevordering van een kritische houding bij je aios en van een academisch leerklimaat op de werkplek.

NSPOH

De NSPOH (Netherlands School of Public & Occupational Health) levert als non-profit organisatie een waardevolle bijdrage aan de verbetering van de volksgezondheid, de arbeidsomstandigheden en arbeidsparticipatie in Nederland.
info@nspoh.nl
0308100500
11, Churchilllaan, Utrecht, 3527GV